16.6.2014

STOCKHOLM PART 2

Tiistai aamuna heräiltiin n kello 8 ruotsin aikaa, laittauduttiin ja lähdettiin heti buffet aamupalalle syömään. Sen jälkeen käytiin hytistä hakemassa kaikki maihin tarvittavat tavarat, ja lähdettiin vaihtamaan euroja kruunuiks shoppailu varten. Laiva oli Tukholmassa kymmeneltä ja satamasta mentiin Viking Linen bussilla Tukholman keskusaan. Bussin ikkunasta ihasteltiin Tukholman ihania vanhoja rakennuksia ja koitettiin säälittävästi ottaa liikkeessä joitakin "hyviä" kuvia maisemista:D Sää Tukholmassa ei ollu ihan paras mahdollinen, oli kuitenkin suht lämmintä ja vettä ei onneks satanu vastakun päästiin takasin laivaan. Aikaa Tukholmassa pyörimiseen oli n 5 tuntia ja meidän koko päivä meni oikeestaan kaupoissa kierrellessä, ja loppuaika istuttiin Wayne's Coffeessa. Käytiin mm 4 eri H&M:n liikkeessä (niitäkun oli jokasen kulman takana). Vanhan kaupungin puolella ei tällä reissulla maltettu käydä ollenkaan. Keskustasta bussi takasin satamaan lähti kolmelta, ja puol 5 laiva starttas jälleen kohti Helsinkiä. Laivassa meille oli varattu buffetpöydästä ruoka ja siellä vierähti se parisen tuntia. Illalla lähettiin törsäämään kaikki viimesetkin jäljelle jääneet kruunut ja sentit taxfreehen ja vaan hengailtiin laivalla vähän aikaa. Reissu oli kokonaisuudessaan tosi onnistunu ja kiva, tosin oltiin sitä mieltä että kivempaakin ois voinu olla. Laiva oli nimittäin lähinnä täynnä eläkeläisiä, tai sitten lapsiperheitä ja keski-ikäisiä. Taidettiin nähdä noin 7 meidän ikäistä ihmistä siellä. En tiiä johtuko tää meidän lähtöpäivästä, vai oisko esim Silja Linellä ollu vähän enemmän sitä meijän kaipaamaa meininkiä:D Mutta nooh huippu reissu oli kuitenkin ja seura sitäkin parempaa! Keskiviikkona laiva oli jälleen Helsingissä 10 aamulla. Helsingistä lähdettiin bussilla kohti Mäntyharjua ja siitä jatkettiin autolla kotiin asti. Melkeen koko matka Helsingistä aina kotiin asti meni nukkuessa, oltiin nimittäin aika väsyneitä reissun jälkeen!

IMG_7764IMG_7763 IMG_7768 IMG_7774 IMG_7773 IMG_7778 IMG_7782 PicMonkey Collage IMG_7792
IMG_6930 IMG_6915 IMG_7805 IMG_7755

Nyt lähen untenmaille, huomenna on nimittäin jälleen töitä! Koitan keretä postailla pian muitakin kuulumisia!:)